İş Yeri Seçerken Bunlara Dikkat!

      22.04.2020
      İş Yeri Seçerken Bunlara Dikkat!

      Sektör ve iş yeri açarken belli noktalara dikkat edilirse çok kısa sürede hayal edilen noktaya gelinebilir. Peki iş yeri seçerken nelere dikkat etmek gerekir?

      İş hayatına atlarken sadece hayal edip başlamak iyi sonuçlar ortaya çıkarmayabilir. Bu yüzden bir sektör veya iş kolu seçerken çok titiz davranmak gerekir. Yeterli kadar Pazar araştırması yapmaya özen göstermek gerekir.

      PEKİ İŞ YERİ VEYA DÜKKAN AÇARKEN NELERE DİKKAT ETMEK GEREKİR?

      Bir iş yeri açmadan önce aşağıdaki analizleri yapan kişi başarılı bir esnaf veya KOBİ olmaya adaydır. Doğru ticaret kişiyi çok iyi noktalara getirir. Ancak bazen ticaret insanın olan sermayesini batırmasına da neden olabilir. Peki doğru ticaret yapmak için nelere dikkat etmek gerekir?

      • Pazar büyüklüğü ve rakiplerin analiz edilmesi
      • Dükkanın isimin belirlenmesi
      • Kurulacak olan iş yerinin tanıtımın yapılması ürün hizmet sunumu
      • Dükkan seçiminin de dikkat edilmesi gereken hususlar
      • İş fikrinin belirlenmesi ve karar verilmesi

      Bu başlıkları ayrı ayrı inceleyecek olursak:

      PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ VE RAKİPLERİN ANALİZ EDİLMESİ

      Bu başlık diğer başlıklara nazaran daha büyük bir öneme sahiptir. Temeli çürük bir binanın ayakta durması nasıl zorsa rakip analizi ve Pazar büyüklüğünün araştırılmadığı bir işletmenin varlığı da en az o kadar uzun soluklu olabilir. Bu neden araştırmaların çok sağlam ve doğru yapılması son derece önemlidir. Kuracakları işi riske atmak istemeyen girişimciler kuracakları iş fikrine yönelik kimlere yönelik hizmet vereceğini de iyi belirlemesi gerekir ve kuracağı dükkandan il ya da ilçe de kaç tane olduğunu iyi bilmesi ve analiz etmesi çok büyük önem taşır. Konu ile ilgili detaylı bir almak isteyen kişi rakip analizi yapan şirketlerden gerekirse destek alabilir. Pazar büyüklüğünde en fazla dikkat edilmesi gereken bir noktada şudur ki açılacak dükkanın olduğu bölgedeki nüfus yoğunluğu. Kırsal bir köyde süpermarket olmaması buna çok güzel bir örnek olabilir. Veya genç nüfusun olmadığı bir noktaya kafe açmak gibi.

      DÜKKANIN İSİMİN BELİRLENMESİ

      Dükkan veya işletmenin isminin belirlenmesi ileride marka olmak açısından çok büyük öneme sahiptir. Yapılan araştırmalarda çıkan sonuçlar şu ki en fazla ilgi gören markaların isimlerinin kısa, etkileyici ve değişik olanlar olduğu ortaya çıkıyor.

      KURULACAK OLAN İŞ YERİNİN TANITIMIN YAPILMASI ÜRÜN HİZMET SUNUMU

      Reklam, tüketicinin sizin varlığınızdan haberdar olması açısından büyük bir önem gerektirir. Dükkanın verdiği hizmete yönelik içeriklerin hazırlanması kampanyaların yapılması müşterinin ayağının alışıp, devam etmesi açısından çok önemlidir. Satışı yapılacak ürünün müşteriye sunumu o ürünü satmak kadar çok önemlidir. Konuya hakim olmak her zaman müşteriyi ikna edici bir özelliktir.

      DÜKKAN SEÇİMİNİN DE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

      Girişimciler için iş hayatı iki başlık altında incelenebilir. Kimi yer, mal ve ürün satışına yönelikken kimi yerler de hizmet vermeye yöneliktir. Bu nedenle hizmet üzerine çalışan bir iş yerinin dükkanının ana cadde üzerinde olup, gösterişli olması çok gerekli değildir. Kirası uygun ve ulaşımı kolay bir noktadan dükkan ayarlamaları yeterli olacaktır.

      Mal satmaya yönelik bir dükkan işletecek kişilerin yer seçerken ekstra bir özen göstermeleri gerekir. Cirolarını artıracak etkenler şunlardır;

      • Pazara yakın bir cadde veya sokak tercih etmek
      • Pazarı iyi belirlemek
      • Rakip analizini iyi yapmak

      İŞ FİKRİNİN BELİRLENMESİ VE KARAR VERİLMESİ

      Pazarın büyüklüğünü ve rakip analizi doğru bir şekilde yapmış olan girişimci sonra iş fikrini belirlemesi gerekir. İş fikri konusundan yapılan öneriler değişik fikirlerin edinilmesidir. Yaşadığınız il veya ilçede olmayanı tercih etmek gerekir. Çevreye bakıldığından dikkat çeken şu ki en fazla iş yapan işletmeler genellikle hep ilk değişik iş fikirlerini kullanan insanlardır.  İş fikrinizin değişik olmasına karar vermeden önce pazarınızı ve rakip analizini çok iyi yapmanız gerekir. Önce Pazar ve rakip analizi çünkü iş fikriniz o pazarda gitmeyebilir o zaman sermayeniz de çöp olur.

      ETİKETLER:
      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.