Diyetisyenler İçin Pazarlama Tavsiyeleri ve Dijital Pazarlama Stratejileri

      05.12.2021
      Diyetisyenler İçin Pazarlama Tavsiyeleri ve Dijital Pazarlama Stratejileri

      Diyetisyenlerin oluşturduğu endüstrinin, 2018-2028 yıllarını kapsayan on yılda, yıllık %11 oranında büyümesi bekleniyor. Bu, sektördekiler için daha fazla talep, daha fazla müşteri ve daha fazla gelir anlamına geliyor. Bununla birlikte, bu talebin karşılanması ve daha fazla müşteri çekmek için yapılması gerekenler var.

      Çevrimiçi pazarlama olarak da bilinen dijital pazarlama, tam da bu noktada devreye girer ve diyetisyenlerin işlerini büyütmeye yardımcı olur.

      Geleneksel pazarlamanın aksine herkes için erişilebilir olan dijital pazarlama, işinizi büyütmenize yardımcı olabilir, fakat bu noktada bilmeniz gereken bazı temel dijital pazarlama bileşenleri vardır.

      İçindekiler

      Diyetisyenlerin İşlerini Büyütmek İçin Kullanabileceği Dijital Pazarlama Bileşenleri

      • Web sitesi kurma
      • Sosyal medya
      • SEO
      • E-posta pazarlama

      Yukarıda listelediğimiz dijital pazarlama bileşenlerinin her biri, sizce alıcının karar sürecinde nerede yer alıyor?

      Bunun cevabını tam olarak söylemek mümkün değil, çünkü bu kişisel bir yolculuk. Fakat genellikle işler sosyal medyada, sunduğunuz ürün veya hizmete yönelik farkındalık ile başlar ve bu, insanların web sitenizi ziyaret etmesine olanak tanır. E-posta pazarlama, satın alınmayan ürün veya hizmetler için hatırlatma yapmayı, değerlendirmeyi ve satışı hedefler. SEO ise, insanların arama motorları aracılığı ile organik olarak size ulaşmasını sağladığı için tüm aşamalarda en önemli bileşendir.

      Peki, tüm bu bileşenler göz önüne alındığında, sizce başlangıçta tüm bileşenleri içeren kapsamlı bir çevrimiçi stratejiye ihtiyacınız olacak mı?

      Açıkçası başlangıçta bu kadar detaya gerek yok. Her şeyi aynı anda yapmak yerine adım adım ilerleyebilirsiniz.

      1. Web Sitesi Kurma

      Daha önce de belirttiğimiz gibi, tüketicilerin yarısından fazlası bir satın alma işlemi yapmadan önce çevrimiçi arama yapar. Randevu almaya benzer şekilde, bazıları sizi sadece web siteniz olduğunda bulabilir. Bu aşamada web site kurmak, dijital stratejinizin ilk adımı olmalıdır.

      Web sitesi kurmak, özellikle kodlama bilmiyorsanız, çoğunuz için korkutucu olabilir. Böyle bir durumla karşı karşıyaysanız, bir bilgisayar programcısından destek alabilirsiniz.

      Ne olursa olsun, web sitenizi kendiniz yapmak istiyorsanız, sitenizi oluşturmak için kullanabileceğiniz web sitesi oluşturucular vardır. Kurulumu gerçekten çok kolay olan bu araçlarla, sürükle-bırak editörü kullanarak web sitenizi dakikalar içinde yayına alabilirsiniz. Ancak karar vermeden önce her birinin site oluşturucunun artılarını ve eksilerini karşılaştırdığınızdan emin olmanız gerekir.

      Gelişmiş düzeyde kodlama bilmeden size yardımcı olabilecek bir yöntem daha vardır: WordPress.

      Evet, WordPress teknik beceriler gerektirir, fakat doğru yardımla (WordPress oluşturucu topluluğu, YouTube videoları, Udemy eğitimler vb.) web sitenizi kendiniz yapabilirsiniz.

      WordPress harika içerik yönetimi yeteneklerine sahip harika bir blog platformudur ve ihtiyaçlarınıza en uygun olanı bulmayı kolaylaştıran çok çeşitli temalara sahiptir. WordPress, hazır web sitesi oluşturuculardan daha güçlüdür ve daha fazla kontrole sahip olmanızı sağlar. Maliyeti ise seçimlerinize bağlı olarak değişebilir.

      İlginizi Çekebilir: Satış ortaklığı nedir? Hangi siteler veriyor?

      Hosting

      Nasıl bir binanın kurulması için bir arsa gerekli ise; sanal bir binanın, yani bir web sitesinin de kurulması için bir arsa gereklidir. Bu arsanın internetteki karşılığına web hosting denir.

      Web hosting temelde sitenizin 24 saat açık tutulduğu bir bilgisayara aylık ya da yıllık periyotlarda ücret ödemenizdir. Ziyaretçiler aslında sizin web sitenize gitmek için; web sitenizin 24 saat açık tutulduğu bilgisayara bağlanırlar.

      Hosting hizmeti verilen bilgisayarlar sıradan makineler değildir. Evinizde bulundurmak için ciddi bir bütçe ayırmanız gereken bu bilgisayarlara ilgili bütçeyi ayırsanız bile; gerekli internet hızını yakalayamayacağınız için sitenizi host etmeniz olanaksızdır.

      Bir web sitesi kurmak için hosting hizmeti tek başına yeterli değildir. Bir adet domain adresi ve bir adet scirpt; site kurmanız için zorunlu gereksinimlerdendir. Bunun yanında zorunlu olmayan ama olduğu takdirde sitenize faydası dokunacak bazı temel hizmetlerde vardır.  Bu hizmetleri hosting sipariş ettiğiniz firmadan ya da piyasadaki başka satıcılardan temin etmeniz mümkündür.

      2. Sosyal Medya Yönetimi

      Sosyal medya platformları her büyüklükteki işletme için pazarlamanın önemli bir parçası haline geldi. Bu yüzden işletmelerin sosyal medyayı kullanırken akılda tutması gereken bazı kurallar vardır.

      1. Sosyal Medya Pazarlamasının Çok Kısa Sürdüğünü Unutmayın

      Sosyal medya, doğası gereği kısa bir ilgi süresine sahip bir medyadır. İnsanların onlarca gönderi arasında hızla gezinirken dikkatini çekmeniz gerekir. Reklam başlıklarının ve metninin, dikkat çekici bir tweet’e sığması, geleneksel bir gazete reklamına göre çok daha zordur.

      2. Aktif Olun

      İşletmelerin yaptığı en büyük hatalardan biri, alakalı olduğunu düşündükleri her sosyal medya platformunda hesap açmak ve ardından onları hiçbir şey paylaşmadan kaderine terk etmektir. Günlük aktif şekilde etkileşimde bulunmayacaksanız, web sitenizde bir sosyal medya simgesinin olmaması daha iyi olabilir.

      3. Müşteriye Odaklanın

      İşletmelerin yaptığı bir diğer büyük hata da, müşteri için neyin önemli olduğu hakkında konuşmak yerine sosyal medyayı kendileri için neyin önemli olduğu hakkında konuşmak için kullanmaktır. Örneğin, sosyal medyayı kullanan işletmeler, bir satışla ilgili haberi yaymanın harika olduğunu düşünebilir. Bazı yönlerden bu doğru olsa da, sosyal medyaya dahil olmanın tek nedeni buysa, faydalı olmayacaktır. Amacınız, müşterinizle alakalı içerik sağlamak olmalıdır.

      Sosyal medyayı kullanıyorsanız, müşterilerinizle iletişim kurmanız, onları bir diyaloğa dahil etmeniz ve fikirlerini sormanız gerekir. Örneğin, mağazanızda iki ürünün resmini yayınlayın ve müşterilere hangisini en çok beğendiklerini sorun. Bu, paylaşılan gönderilere ve bağlı takipçilere kadar bir diyalog oluşturmanızı sağlar. Ayrıca, müşterilerinizle başarılı bir şekilde etkileşim kurarsanız, onların zevklerini ve tercihlerini daha iyi belirleyebilirsiniz.

      4. Görüntülere Önem Verin

      Göz önünde bulundurulması gereken bir diğer husus da, sosyal medyada en sık paylaşılan içeriğin görüntü olması gerekliliğidir. Bu nedenle gönderilerinize bir görüntü eklemek iyi bir fikir olabilir. Görüntüler, takipçilerinizden birinin gönderiyi paylaşma şansını önemli ölçüde artıracaktır. Büyük bir takipçi ağı oluşturmak harika olsa da, sosyal medyada başarının ölçüsü, takipçilerinizin içeriğinizi ne sıklıkla paylaştığıdır, kaç takipçiniz olursa olsun. Bu, “ağızdan ağıza pazarlama” nın yeni versiyonudur.

      3. SEO

      Arama motoru optimizasyonu (SEO), hedeflenen web sitesi trafiğini Google, Bing, Yahoo ve piyasada bulunan diğer tüm arama motorları aracılığıyla bir siteye yönlendiren teknik ve yaratıcı bir pazarlama taktiğidir. Tüketicilerin aradıkları anahtar kelime sorgularının cevaplarını web sitenizde bulursa ve arama motoru içeriğinizin iyi olduğuna inanırsa, içerikleriniz Google sıralamasında daha üstlerde görüntülenecek ve siteniz arama sonuçlarında ilk sayfada yer alıyorsa, sitenizin yüksek trafik çekme olasılığı çok daha yüksek olacaktır.

      Arama Motoru Dergisi SEJ’e göre, insanların %25.8’i gördükleri ilk bağlantıya tıklıyor. Bu, 10. sıradaki bağlantı için hızla %2,5’e düşüyor. Dolayısıyla SEO’nun çevrimiçi başarınız için önemli olduğunu söyleyebiliriz.

      Elbette web sitenize her zaman doğrudan trafik alabilirsiniz, ancak internette arama yapan insanlardan büyük bir trafik almak isterseniz, SEO en büyük yardımcınız olacaktır.

      4. E-posta Pazarlama

      Potansiyel müşteri oluşturmak ve müşteri edinmek veya başka herhangi bir dönüşüm türünü sağlamak için e-posta kullanımıdır. Bültenler, etkinlikler, pazarlama teklifleri ve duyurular, farklı e-posta pazarlama türleridir.

      Kaynaklar:

      https://www.niobehosting.com/blog/sosyal-medya-nedir-en-populer-sosyal-medya-platformlari-hangileridir/

      https://www.niobehosting.com/blog/dijital-pazarlama-terimleri/

       

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.