Araba fiyatları düşecek mi?

Otomobil piyasasında dünya çağında yaşanan çip krizi nedeni ile araç tedariki noktasında sorunlar yaşanıyor. Bu durum sıfır araçlarda olduğu gibi ikinci el araçlara da zam olarak yansıyor. Koronavirüs salgının hayatımıza girmesi ile birlikte özel araçlara olan ilgi de arttı bu da fiyatların yükselmesine neden oldu. Şuan da hem ikinci el araç bulmak zor hem de sıfır araç tedarik etmek. Peki araç alırken ne yapmak lazım? Araba fiyatları artmaya devam edecek mi?
Pandemi sürecinin yaşanması ile birlikte dünya çapında çip krizinin yaşanmasına neden oldu. Çip krizi nedeni bazı markalar araç üretimine ara vermek zorunda kaldı bazıları da kapasitelerini düşürmek zorunda kaldı. Diğer taraftan da döviz kurlarında meydana gelen yükseliş araç fiyatlarına da yansıdı. Örnek verecek olursak Ağustos ayında 155 bin TL’ye Fiat Egea Easy modelini sıfır alan bir kişi bugün aynı arabayı tekrar almak istese 195 bin TL ödeyecek. Piyasa da araç bulunmaması araçların altın değerinde yükselmesine neden oldu. Birçok kişi bu durumu fırsata çevirerek aracını yatırıma dönüştürdü. Araç alan kişilerin bir kısmı aracı kullanmadan 20-30 bin TL kar ile satışa çıkarmaya başladı. Sonuç olarak ağustos ayında 155 bin TL alınan bir Fiat Egea bugün internette sıfır olarak 230 bin TL’ye alıcı bulabiliyor. Bu da aracı yatırıma dönüştürüyor.
YATIRIM İÇİN ALINIYOR
Ağustos ayında döviz kuru 8,42 TL olduğu varsayıldığında 155 bin TL’Lik dolar aldığını düşünürsek yüzde 16 oranında bir kar elde ederek 186 bin TL’ye yükselmiş olacak. Aynı dönemde altın alan kişinin ise 192 bin TL’si olacak. Altına yatırım yapan kişinin kazancı ise yüzde 18 olmuş olacak. Ancak araç alan kişinin kar oranı ise bugün yüzde 40’ın üzerine oluyor. Bu hesabı gören yatırımcılar otomobil piyasalarına akın etmeye başladılar bile. Araç satışı ile ilgilenen danışmanlar ise bu konu da insanların arabayı artık binmek için yatırım için aldıklarını söylerken, sırada bekleyen yüzlerce müşteri olduğunu ifade ediyor. Ağustos ayında araç almak için sıraya giren kişilerin araç teslimlerinin daha yeni yeni başladığını, alan kişilerin de araçları aldıkları gibi daha yüksek rakamlarla internete koyup sattıklarını söylüyor. Bu durum her ne kadar serbest piyasada olsa yaşanan olayların etik olmadığını ifade ediyor. Bu durumun mevcut müşterileri de kaçırdığını söylüyor. Araç piyasasında yaşanan bu çip krizinin ne kadar daha devam edeceği büyük merak konusu.