Ayıplı sıfır kilometre araç yenisiyle değiştirilebilir mi?

      Ayıplı sıfır kilometre araç yenisiyle değiştirilebilir mi?

      Son zamanlarda otomobil piyasalarında sıfır kilometre ayıplı araç satışlarıyla karşılaşılıyor. Müşterilerin sıfır kilometre olarak aldığı araçların sonradan kullanılmış olduğu veya kazalı olduğu ortaya çıkıyor.

      Sıfır kilometre ayıplı araç satın alanlar, bu durumda ne yapabilir ve hukuki hakları nelerdir bunu araştırıyor. Ayıplı araç satanlara yönelik emsal karar mahkemeden geldi ve tüketici lehine karar verildi. Peki, ayıplı sıfır kilometre araçlar yenisiyle değiştirilebilir mi? Mahkemenin ayıplı araç kararı ne? Ayıplı araç satışlarında müşterilerin hakları ne? İşte konuya dair detaylar…

      MAHKEMENİN AYIPLI ARAÇ KARARI NE?

      Sıfır kilometre otomobil satın alan tüketici, otomobilin kapısının değiştirilmiş olduğunu belirledi. Aracın değiştirilmesi için mahkemeye başvuruda bulundu. Ankara 10. Tüketici Mahkemesi, tüketicinin sıfır kilometre aldığı otomobilin kapısının değiştirilmiş olduğunun belirlenmesi üzerine aracın ayıpsız misliyle değiştirilmesine karar verdi. Mahkemenin kararında davacının ayıplı aracı kullanmaya ve kabul etmeye zorlanamayacağı belirtildi.

      AYIPLI ARAÇTA TÜKETİCİNİN HAKLARI NELER?

      2018 yılında aldığı sıfır kilometre otomobilin sol ön camında ve kapısında teknik sorunlar yaşayan tüketici, arızanın giderilmesi için aracını servise götürdü. Ancak burada aksaklıklar giderilmedi. Daha sonra aracını ekspertize götüren tüketici, sol ön kapının değiştirilmiş olduğunu öğrendi.

      Bunun üzerine ilgili firmaya başvuruda bulunarak aracın ayıplı olduğu gerekçesiyle değiştirilmesini talep etti. Firma bu talebi reddederek tüketiciyi geri çevirdi. Tüketici bunun üzerine avukatı aracılığıyla tüketici mahkemesine başvuruda bulundu.
      Davalı firma mahkeme sürecinde, araçta üretimden kaynaklı hiçbir problemin olmadığını, otomobildeki ayıbın satılmasından sonra gerçekleştiğini, aracın kalite kontrolden geçerek davacıya teslim edildiğini ve söz konusu boyalı kapının satın alınmadan önce alıcı tarafından fark edilebilecek düzeyde olduğunu ileri sürdü.

      Bu savunmayla birlikte söz konusu problemin, davacının aracı kullanmasını engelleyecek mahiyette veya güvenlikle ilgili olmadığını da savunan firma, değişim talebinin hakkaniyete aykırı olacağını ileri sürdü.

      Tüketici Mahkemesi, yargılamaya devam ederek bilirkişi raporlarını talep etti. Mahkemeye sunulan bilirkişi raporunda da aracın sol ön kapısının değişmiş olduğu tespitine yer verildi.
      Davayı gören Ankara 10. Tüketici Mahkemesi, aracın ayıpsız misliyle değiştirilmesine karar verdi.

      MAHKEMENİN AYIPLI ARACA DAİR GEREKÇELİ KARARI NEDİR?

      Ankara 10. Tüketici Mahkemesi’nin gerekçeli kararında, aracın satışı esnasında söz konusu sol kapıya ilişkin herhangi bir belge sunulmadığı ve ayıpsız şekilde satıldığının da ispatlanamadığı ifade edildi.
      Satılan aracın, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 8’inci maddesi uyarınca ayıplı mal niteliğinde olduğuna dikkat çekilen kararda, “Bu durumda davacının ayıplı aracı kullanmaya ve kabul etmeye zorlanamayacağı değerlendirilerek davanın kabulüne karar vermek gerekmiştir.” İfadeleri kullanıldı.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.