Kanal İstanbul’un ilk köprüsünün detayları neler? Köprü büyüklüğü ne kadar olacak?

      14.06.2021
      Kanal İstanbul’un ilk köprüsünün detayları neler? Köprü büyüklüğü ne kadar olacak?

      Kanal İstanbul’a dair tartışmalar sürerken, kanal kapsamında yapılacak köprülerden ilkinin Haziran ayı içerisinde yapılacağının müjdesi verilmişti.

      Karadeniz’i Marmara Denizi’ne bağlayacak olan ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Çılgın Proje olarak adlandırdığı Kanal İstanbul kapsamında kanal güzergahına yapılacak ilk köprüye ilişkin detaylar da belli oldu. Kanal üzerine yapılacak ilk köprünün detaylarının belli olmasıyla birlikte gözler köprünün nerede, hangi büyüklükte ve hangi özellikte olacağına çevrildi. Peki, Kanal İstanbul’un ilk köprüsüne dair detaylar neler? İlk köprünün büyüklüğü ne kadar olacak? İlk köprü nereye yapılacak? İşte konuya dair tüm detaylar…

      KANAL İSTANBUL’UN İLK KÖPRÜSÜ NEREYE YAPILACAK?

      Anadolu Ajansı’nın (AA) Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na dayandırdığı bilgilere göre, ilk köprünün temelinin Haziran ayının son haftasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılacağı törenle atılması bekleniyor.
      Proje kapsamındaki ilk köprü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü de dahil olmak üzere Kuzey Marmara Otoyolu projesine dahil olacak. Başakşehir – Bahçeşehir – Nakkaş Kesim-08 kapsamında, Sazlıdere geçişini sağlayacak.

      İLK KÖPRÜNÜN BÜYÜKLÜĞÜ NE KADAR OLACAK?

      Köprünün ana açıklığı 440 metre uzunluğunda olacak. Sağ ve solda yer alan 210 metrelik yan açıklıklarıyla birlikte uzunluğu 860 metreye ulaşacak. Her iki taraftaki yaklaşım viyadükleri ile toplam uzunluğu 1.618 metre olacak.
      136 adet eğik askı halat ve 272 adet ankraj olacak ve trafiğe 2×4 şeritli olarak hizmet verecek.
      Köprünün platform genişliği ise 46 metre olacak ve kuleleri ise 196 metre yüksekliğe çıkacak.
      Kuleler, plan boyutları ve cidar kalınlıkları değişken kutu kesitli iki adet betonarme ayakla teşkil edilecek. Bu ayaklar, tabliye seviyesinde ve tepede enine kirişler vasıtasıyla birbirlerine bağlanacak.

      TÜRKİYE’NİN ULAŞTIRMADA STRATEJİK HAMLESİ OLACAK

      Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kanal İstanbul Projesini ilk defa 27 Nisan 2011’de açıkladı ve kamuoyunda “Çılgın Proje” olarak anıldı. Kanal İstanbul üzerine proje kapsamında 6 köprü inşa edilecek.
      Kanalın yaklaşık maliyeti 15 milyar dolar olarak hesaplanırken, kanal üzerine yapılacak 6 köprünün maliyeti ise 1,4 milyar dolar olarak hesaplandı.
      Kanalın her iki tarafına iki şehir inşa edilecek ve bu şehirlerde ortalama 500 bin kişi yaşayacak.
      Proje yapımında toplam 500 bin kişiye istihdam sağlanacak ve proje ortalama 5 yılda tamamlanacak.

      ÇİN’İ AVRUPA’YA BAĞLAYAN EN SORUNSUZ ROTA OLACAK

      Geçtiğimiz Mart ayında “The Ever Given” isimli geminin Süveyş Kanalı’nda karaya oturmasının ardından deniz ticaretindeki alternatif yollar gündeme gelmiş ve Türkiye’nin boğazlarında yaşanacak olası kazalara karşı Kanal İstanbul Projesi’nin önemi daha da artmıştı.
      Kanal İstanbul; jeopolitik konumu, üretim gücü, yüksek potansiyeli ve denizler arası aktarma ülkesi olması gibi avantajlarıyla Çin’i Avrupa ve Orta Doğu’ya bağlayacak en sorunsuz rota olarak görülüyor.
      Kanal İstanbul’a dair açıklamada bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Çin’den Avrupa’ya ulaşan üç büyük ticaret yolu göz önüne alındığında, bir konteynerin Türkiye üzerinden 7 bin kilometre yol alarak 15 günde, Rusya Kuzey Ticaret Yolu üzerinden 10 bin kilometre mesafe kat ederek 15-20 günde, Süveyş Kanalı üzerinden ise 20 bin kilometre seyrederek 45-60 günde Avrupa’ya ulaştığını söyledi. Bu tablonun üç kıtanın kesiştiği noktada bulunan Türkiye’nin önemini ortaya koyduğunu belirten Karaismailoğlu, Kanal İstanbul’un, “Türkiye’nin stratejik hamlesi” olduğunu söyledi.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.