Ticaret sicili belgesi nereden alınacak? Bakan Pekcan açıkladı

      Ticaret sicili belgesi nereden alınacak? Bakan Pekcan açıkladı

      Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, ticaret sicili alma konusunda son dakika açıklamasında bulundu. Daha önce ticaret sicili müdürlüklerinden şahsen yapılan başvuru ile alınabilen ticaret sicili belgelerinin, artık elektronik ortamdan temin edilebileceğini söyledi.

      Önceki yıllarda kamu kurumlarından şahsen alınması gereken pek çok evrak ve belge artık e-devlet üzerinden ve elektronik ortamlardan alınabiliyor. Bunlara bir yenisi daha eklendi. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, bundan böyle ticari sicil belgelerinin elektronik ortamdan alınabileceğini söyledi. Peki, Ticaret sicili belgesi nereden alınacak? Ticaret sicili belgesi nasıl alınır? Ticaret sicili müdürlüklerinden alınan hangi belgeler şimdi elektronik ortamdan alınabilecek? İşte konuya dair detaylar…

      Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan sosyal paylaşım sitesi Twitter hesabından ticaret sicili belgesine dair bazı açıklamalarda bulundu. Bakan Pekcan yaptığı açıklamada, Ticaret sicili belgelerinin artık ülke genelinde “Merkezi Sicil Kayıt Sistemi” (MERSİS) üzerinden elektronik ortamdan alınabileceğini söyledi.

      MERSİS üzerinden yürütülen ticari işlemlerin kapsamını genişletmeye devam ettiklerini belirten Bakan Pekcan, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile MERSİS üzerinden elektronik belge uygulamasını başlattıklarını ve bu uygulamanın 5 Nisan 2021 tarihi itibarıyla 238 ticaret sicili müdürlüğünün tamamında devreye alındığını söyledi.

      TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜKLERİNDEN ALINAN BELGELER ELEKTRONİK OLARAKAK ALINABİLECEK

      Ticaret Sicili Müdürlükleri’ne fiziki başvuru yoluyla alınabilen ticaret sicili tasdiknamesi, iflas ve konkordato belgesi, merkez nakli belgesi, durum belgesi gibi ticaret sicili belgelerinin artık tüm Türkiye’de MERSİS üzerinden elektronik ortamda alınabileceğini söyleyen Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, bu uygulama ile ticarette dijitalleşmeye, ticari işlemlerin daha kolay, şeffaf, hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesine katkı sunmaya çalıştıklarını belirtti. Bakan Pekcan bu uygulamanın ayrıca, ticaret sicili müdürlüklerinin performans ve hizmet verimliliklerinin artırılmasına da katkı sağlayacağını belitti.

      TİCARET SİCİL BELGELERİ NELERDİR?

      • Yetki Belgesi,
      • Ticaret Sicil Tasdiknamesi
      • İhale Belgesi
      • Gayrimenkul Tasarruf Yetki Belgesi
      • Ticaret Sicil Gazetesi Sureti
      • İflas ve konkordato belgesi,
      • Merkez nakli belgesi,
      • Durum belgesi

      TİCARET SİCİL KAYDI NEDİR?

      Ticaret sicil kaydı; ticari işletmeyi, işletme sahibi ve şirket ortaklarını yasal olarak kayıt altına alan kayıt sistemidir. Türkiye’de ticaret yapan tüm gerçek ve tüzel kişiler bu sicile kayıt olmak zorundadır. Bu sicil belgesi, işletme sahibini, işletmeyle iş yapan diğer tüm kişi ve şirketleri güvence altına alır.

      TİCARET SİCİL KAYDI ALMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER

      Ticaret sicili kaydı almak için aşağıdaki belgeler gereklidir:
      • Şirket ana sözleşmesi. Şirket ana sözleşmesi meşakkatli bir iş olduğu için bir mali müşavirden yardım alınarak hazırlanabilir.
      • Şirket yöneticileri ve ortaklarının noter tasdikli kimlik fotokopileri,
      • Şirket için taahhüt edilen sermayenin yüzde 0,04 oranındaki tutarının Halkbank’a ödenmiş “Rekabet Kurumu Fonu” dekontu,
      • Şirket ortakların son 6 ay içerisinde çekilmiş vesikalık fotoğrafları.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.