Tapu alım satım işlemleri nasıl yapılır?

      26.01.2021
      Tapu alım satım işlemleri nasıl yapılır?

      Konut, iş yeri ve arsa alım satımı gerçekleşirken hangi adımların gerçekleşeceği merak konuları arasında. İşte tapu alım satım işlemlerinin adımları…

      Tapu alım satım işlemlerinde oldukça titiz olmak gerekir tüm adımları eksiksiz olarak yerine getirmek gerekir.

      TAPU İÇİN GEREKLİ BELGELER

      • Kredi çekilecekse banka ipotek belgeleri
      • Tüm alıcı ve satıcıların kimliği veya vekâletlerinin aslı
      • Zorunlu Deprem Sigortası (ZDS)
      • Konutun bağlı olduğu ilçe belediyesinden alınan rayiç bedel
      • Konut tapusunun aslı (tapular henüz çıkmamışsa talep edilmez)

      TAPU GÜNÜNDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER:

      • Emlak vergisi ve tapu harcı ödeyecek olan kişi belirlenmeli.
      • Kredi çekilecek banka seçimi yapılmalı, vade ile birlikte net kredi hesaplaması yapılmalı.
      • Emlakçı ödemesi, dosya, tapu ve sigorta masrafları ödemeye dahil edilmeli.
      • Kredi çekilecekse tapu fotokopisi ve gereken tüm belgeler ile birlikte bankaya başvuru yapılmalı.
      • Zorunlu Deprem Sigortası (ZDS) yaptırılmalı veya geçerliliği kontrol edilmeli.
      • Ödemenin nasıl yapılacağı belirlenerek banka hesaplarının maksimum para transferi limiti ayarlanmalı.
      • Konutun bağlı olduğu belediyeden rayiç bedel alınmalı ve emlak vergisi ödenmeli.
      • Tapu sahibi veya vekili gerekli evraklar ile tapu müdürlüğüne başvuru yapmalı.
      • Kredi kullanacaksanız bankadan ipotek belgeleri ile banka görevlisinin bilgileri alınmalı.
      • Kredi kullanacaksanız bankanın ipotek görevlisine randevu bilgileri iletilmeli.
      • SMS olarak gelen randevu bilgileri dikkate alınarak harç ödenmeli.

      TAPU GÜNÜ YAPILMASI GEREKENLER

      • Belirlenen randevu saatinde alıcılar, satıcılar veya vekiller kimlikleri ile birlikte hazır olmalılar.
      • Okuma yazması olmayan satıcı veya alıcılar için iki tane şahit olması gerekir
      • Ödeme gerçekleştikten sonra harç dekontları işlemi gerçekleştiren memura verilmelidir.
      • Akit odasında satış evrakları hem alıcılar hem de satıcılar tarafından imzalanmalı
      • Kredi kullanıldıysa bankada kredi kullanım belgeleri imzalanmalı

      TAPUDAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER

      • Nüfus müdürlüğüne gidilerek kişi ikamet ettiği adresi değiştirmeli
      • Fatura taşıma işlemleri için gerekli kurumlara müracaatlar yapılmalı
      • İlgili belediye için emlak vergisi beyanında bulunulmalı

       

      İkamet adresi ile ilgili olarak kişi aldığı evde artık yaşayacaksa taşınma işlemi gerçekleştikten sonra 20 gün içerisinde bulunduğu ilçenin Nüfus Müdürlüğü’ne giderek bildirimde bulunmalı. Taşınma esnasında da kişi tüm faturaları üzerine alma işlemi için gerekli kurumlar üzerinden başvuru yapmalıdır.

       

       

      ETİKETLER: ,
      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.