Vakıf Katılım arsa finansmanı başvurusu nasıl yapılır?

      10.07.2020
      Vakıf Katılım arsa finansmanı başvurusu nasıl yapılır?

      Vakıf Katılım Bankası, yatırım yapmak ve yatırımlarını arsa satın alarak korumak veya değerlendirmek isteyen vatandaşlara arsa finansmanı vermektedir.

      Gelecek için karlı bir yatırım yapmak isteyen ve yatırımını arsa alarak değerlendirmek isteyen tüm vatandaşlar, Vakıf Katılım’ın 60 aya kadar vade ve uygun kar oranlarıyla sağladığı asra finansman desteğinden yararlanabilir. Peki, Vakıf Katılım arsa finansmanına nasıl başvurulur? Arsa finansmanına başvuru için belgeler nelerdir? Arsa finansmanının özellikleri nelerdir? Tüm detaylar haberimizde…

      VAKIF KATILIM ARSA FİNANSMANI ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

      Vakıf Katılım arsa finansmanının özellikleri aşağıdaki gibidir:

      • Arsa finansman tutarı, satın alınacak arsanın ekspertiz değerinin yüzde 100’ü kadardır. Yani arsa için hiç peşinat ödenmeden tamamını finansmanla alınabilmektedir.
      • Finansman vadesi azami 60 ayla sınırlıdır.
      • Her bütçeye göre kar oranı imkanı,
      • Finansman teminatı olarak satın alınacak arsa ipotek ettirilir.
      • Finansman teminatı için gerekli görülen hallerde ek teminatlar talep edilebilir.
      • Kişiye özel esnek ödeme planları ile finansman sağlanacak.

      VAKIF KATILIM ARSA FİNANSMANI BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER

      Vakıf Katılım arsa finansmanı başvurusu sırasında bazı belgeler talep edilmektedir. Bu belgeler başvuru sırasında bankaya teslim edilir. İşte talep edilen belgeler:

      • Arsa finansmanı başvur formu,
      • Başvurucuya ait Nüfuz cüzdanı, Kimlik kartı, Sürücü belgesi veya Pasaport fotokopisi,
      • Gelir belgesi,
      • Maaşlı çalışanlar için maaş bordrosu,
      • Özel şirketlerde çalışanlar için şirket yetkili imzalı maaş yazısı ve şirket imza sirküleri,
      • Emekliler için maaş cüzdanı,
      • Serbest meslek erbapları için son yılın vergi levhası,
      • Satın alınacak arsanın tapu fotokopisi,
      • İkametgah belgesi,
      • Gerekli görülmesi durumunda azami iki ay öncesine ait müşteri adına kayıtlı sabit telefon, elektrik, su veya doğalgaz faturalarından herhangi birisinin fotokopisi,
      • Başvuruda bulunulacak banka şubesi tarafından gerekli hallerde başka bazı belgeler,
      • Gerek görülmesi halinde kefiller için talep edilecek belgeler.

      VAKIF KATILIM ARSA FİNANSMANI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

      Vakıf Katılım arsa finansman başvurusu banka şubeleri üzerinden şahsen yapılmaktadır. Banka şubelerine gitmeden önce bankanın başvuru için talep ettiği belgelerin temin edilmesi gerekir. Talep edilen belgelerle birlikte herhangi bir Vakıf Katılım şubesine gidilir. Müşteri temsilcisine arsa finansman kullan kullanma talebi iletilir. Yetkilinin vereceği başvuru formu eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurularak imzalanır. İmzalanan form talep edilen diğer belgelerle birlikte yetkiliye teslim edilir. Yapılan ön inceleme sonrası talep işleme konur ve başvuru işlemi gerçekleştirilmiş olur. Başvuru sonucu en kısa süre içerisinde başvurucuya bildirilir. Finansmanın olumlu sonuçlanması durumunda gerekli tapu ve ipotek işlemleri bir banka yetkilisiyle halledilir.

      VAKIF KATILIM ARSA FİNANSMAN HESAPLAMASI NASIL YAPILIR?

      Vakıf Katılım arsa finansmanı hesaplaması için öncelikle bankanın https://vakifkatilim.com.tr/tr adresine girilmelidir. Ana sayfada yer alan “Finansman Hesaplama” tablosunda yer alan Finansman türüne “Arsa Finansmanı” yanda yer alan kutucuğa “Finansman Tutarı” girilir ve altta yer alan kutucuğa da “Taksit Sayısı” yazılarak “ÖDEME PLANI”na tıklanır. Hesap özeti detayları ile birlikte açıklanmaktadır.

      Örnek Arsa Finansmanı Hesaplaması
      • 100.000 lira finansman tutarı, 60 ay vade, aylık 0,82 kar oranı, 150 lira ipotek tesis ücreti, 650 lira ekspertiz ücreti, 2.214,75 lira aylık geri ödeme tutarı ve 132.885,27 lira toplam geri ödeme tutarı olarak hesaplanmıştır.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.