İBB sosyal yardım kart başvurusu nasıl yapılır?

      18.06.2020
      İBB sosyal yardım kart başvurusu nasıl yapılır?

      İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 2020 yılında ihtiyaç sahibi vatandaşlara sosyal yardım kartı vermektedir. vatandaşlar bu kart ile birlikte anlaşmalı mağaza ve marketlerden ücretsiz alışveriş yapabilecekler.

      İBB tarafından muhtaçlık durumu olan ailelere verilen sosyal yardım kartı, genel itibarıyla Eylül aylarında kullanıma açılmaktadır. Öncelikle vatandaşların kart başvurusu yapması gerekir. Başvurular yetkili birimlerce değerlendirilir ve denetlenir. Sosyal yardım kartı alma şartlarını taşıyorsa belediye başvuruda bulunan aile ve bireylere bu kartı vermektedir. Peki, İBB sosyal yardım kartına başvuru nasıl yapılır? Sosyal yardım kartları kime verilir ve limitleri ne kadardır? Tüm detaylar haberimizde…

      İBB SOSYAL YARDIM KARTI NEDİR?

      İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), herhangi bir geliri olmayan, yaşlı, eşi vefat etmiş ve yardıma muhtaç olan vatandaşlara gıda ve giyim gibi yardımlar sağlamaktadır. Bu yardımları da sosyal yardım kartı ile sağlamaktadır. Bu kart ile vatandaşlar anlaşmalı mağaza ve marketlerden ihtiyacı olan ürünleri alabiliyor. Vatandaşlar öncelikle kart başvurusu yapıyor. Maddi durum değerlendirmesi sonucu sosyal yardım kartları kendilerine teslim ediliyor. Özellikle İBB’nin “Sosyal İşler ve Yardım Esasları Yönetmeliği” kapsamında ihtiyaç sahibi vatandaşların mutfak, market ihtiyaçları ve kişisel bakım ihtiyaçlarının karşılaması için sosyal yardım kartı yardımı yapılmaktadır.

      İBB SOSYAL YARDIM KART BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

      İBB sosyal kart başvuruları iki farklı yoldan yapılabilmektedir.
      • İBB sosyal kart yardımından yararlanabilmek için başvuru yollarından biri telefonla başvurudur. Telefonla başvuruda bulunabilmek için 02012 444 00 93 numaralı hat aranmalıdır. Bu hat İBB’ye ait bir hat olup uzman kişiler tarafından hizmet verilmektedir. Hattın meşgul olması durumunda 153 numaralı hat aranarak başvuru işlemi gerçekleştirilebilir.
      • Başvuru için diğer yol ise şahsen başvuru işlemidir. Şahsen başvurular “Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü”ne bağlı olan Kadın Koordinasyon Merkezi’ne yapılacaktır.
      • İhtiyaç sahibi vatandaşlar son olarak mahalle muhtarlıkları, STK’lar ve İnceleme Merkezlerine de şahsen başvuruda bulunulabilir.

      İBB SOSYAL YARDIM KARTLARINDAN KİMLER YARARLANABİLİR?

      İBB sosyal yardım kart uygulamasından aşağıda yer alanlar yararlanabiliyor.
      • Eşini kaybeden ve herhangi bir geliri olmayan kadınlar,
      • İşsiz ve herhangi bir geliri olmayan yardıma muhtaç vatandaşlar,
      • Sigortalı çalışmakla birlikte geliri aile bireylerinin geçimini sağlamaya yetmeyen vatandaşlar,
      • Sağlık sorunları dolayısıyla çalışamayan vatandaşlar.
      • Yukarıdaki şartlarla birlikte evi, arabası ya da üzerine herhangi bir taşınmaz mülkün olmaması gerekmektedir.

      İBB SOSYAL YARDIM KARTI NEREDEN ALINIR?

      İBB sosyal kart başvurusu, belediyenin ilgili kurumlarına telefon ya da şahsen yapılmaktadır. Alınan başvurular sonrası yapılacak değerlendirme ile kart verilmesi onaylanırsa, kart yetkililer tarafından ev adresine gönderilmektedir. Kart verilmesi için denetlemeler 6 aya kadar uzayabilmektedir.

      İBB SOSYAL YARDIM KARTI İÇİN ANLAŞMALI MARKETLER

      • Şok Marketler,
      • BİM,
      • A101,
      • Çağrı Marketler,
      • UCZ Marketler,
      • Migros,
      • Carrefour,
      • Onur Market,
      • Happy Canter,
      • Rammer.
      İBB sosyal yardım kartının geçerliliğinin olduğu marketler belediye tarafından belirlenmiştir. Adı geçen marketlerden kart limiti dahilinde istenilen ürünler alınabilmektedir.

      İBB SOSYAL YARDIM KARTI LİMİTİ

      İBB sosyal yardım kart limitleri başvurucunun maddi durumuna göre belirlenmektedir. Kartın 3 farklı limiti bulunmaktadır. Başvurucu vatandaşların maddi durum analizi yapılır ve ona göre kart limitleri belirlenir. Maddi olarak en kötü durumda olan vatandaşlar için kart limiti 150 lira olarak belirlenmiştir. Daha iyi durumda olan için 100 lira ve ondan biraz daha iyi olan vatandaşlar için de 50 lira olarak belirlenmiştir. Kart başvurusunda bulunan vatandaşların durumları uzman ekip tarafından denetlenir, değerlendirilir ve limitler buna göre belirlenir.


      İBB SOSYAL YARDIM KARTI İÇİN İSTENEN BELGELER NELERDİR?

      İBB sosyal yardım kart için talep edilen belgeler başvuru sırasında teslim edilmelidir. Verilen belgelerdeki bilgilerin de kesinlikle doğru olması gerekmektedir. Yardım kartı için talep edilen belgeler aşağıdaki gibidir:
      • İstanbul’da oturulduğuna dair ikametgah belgesi,
      • Herhangi bir sosyal güvencenin olmadığını gösteren fakirlik belgesi,
      • Herhangi bir geliri ve maaşının olmadığını gösteren resmi yazı,
      • Muhtarlıklardan alınacak fakirlik belgesi,
      • Eşi ölmüş vatandaşın ölüm belgesi,
      • Sağlık nedeniyle çalışamayan vatandaşlar sağlık kurulu raporu,
      • Çalışan bireylerin maaşının yetmediğini göstermesi açısından aile bireylerinin kimlik fotokopileri.
      Bu belgeler tamamlandıktan sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Müdürlüğü ya da Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü’ne şahsen başvuru yapılmalı ve bu evraklar teslim edilmelidir.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.