Sosyal yardım kartı başvurusu nasıl yapılır?

      17.06.2020
      Sosyal yardım kartı başvurusu nasıl yapılır?

      Yardıma muhtaç ve ihtiyaç sahibi vatandaşlar sosyal yardımlardan nasıl yararlanacağını, hangi kurumların yardım verdiğini ve yardım için kurumlara nasıl başvuruda bulunacağını merak ediyor.

      Yardıma muhtaç ve fakirlik belgesi olan tüm vatandaşlara başta devlet kurumları olmak üzere belediyeler, vakıflar ve dernekler çeşitli maddi destek imkanı sunmaktadır. Kurumlar özellikle dağıttıkları sosyal yardım kartları aracılığıyla vatandaşın gıda, giyim veya ihtiyaç duyduğu başka ürünleri anlaşmalı market ve mağazalardan temin etme imkanı tanımaktadır. Peki, sosyal yardım kartlarına başvuru nasıl yapılır? Başvuru için hangi belgeler talep edilmektedir? Sosyal yardım kartlarından kimler yararlanabilir? Tüm detaylar haberimizin içeriğinde…

      SOSYAL YARDIM KARTI NEDİR?

      Sosyal yardım kartları, bazı devlet kurumları, bazı bakanlıklar, belediyeler, vakıflar ve bazı dernekler tarafından yardıma muhtaç ailelere veya vatandaşlara ihtiyaçlarını karşılamaları için verilen alışveriş kartıdır. İhtiyaç sahipleri bu kartla birlikte anlaşmalı market ve mağazalardan ihtiyaçlarını karşılayabilmektedirler.
      Sosyal yardım kartı ile ilgili daha detaylı bilgi için bu MAKALEMİZİ inceleyebilirsiniz.

      SOSYAL YARDIM KARTINA BAŞVURU NASIL YAPILIR?

      Sosyal yardım kartlarına başvurular farklı birkaç yöntemle yapılabilmektedir. Sosyal yardım kartlarını sadece büyükşehir belediyeleri değil farklı kurum ve vakıflar da vermektedir.
      Sosyal yardım kartı için aşağıdaki yöntemlerden biri tercih edilerek yapılabilir:
      • Büyükşehir belediyeleri için sosyal yardım kartına başvuruda bulunacak olan vatandaşlar, belediyenin verdiği ilgili iletişim numarası aranmalıdır. Daha sonra kimlik bilgileri ve talep edilen diğer bilgiler verilerek sosyal yardım kartı başvurusu oluşturulabilmektedir.
      • Belediye tarafından belirlenen sosyal yardım kartı iletişim hattına ulaşılamadığı ya da meşgul olduğu zaman, ALO 153 aranabilir ve sosyal yardım kartı başvurusunda bulunulabilir.
      • Şahsen başvuruda bulunmak isteyen vatandaşlar, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı il ve ilçe müdürlüklerine giderek başvuru oluşturabilirler.
      • Ayrıca kaymakamlıklara, Kadın koordinasyon merkezlerine, sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarına ve muhtarlıklara gidilerek de sosyal yardım kartı başvurusunda bulunulabilmektedir.
      • Bu kurumlarda başvuru formu doldurulur veya dilekçe yazmak suretiyle de başvuruda bulunulabilir.

      SOSYAL YARDIM KARTINA BAŞVURU ŞARTLARI NELERDİR?

      Sosyal yardım kartına başvuruda bulunabilmek için aşağıdaki şartların taşınıyor olması gerekmektedir:
      • Sosyal yardım kartları için Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak şarttır.
      • Ailelerin muhtaçlık veya fakirlik belgesine sahip olması gerekmektedir.
      • Eşi vefat eden yardıma muhtaç kadınlar,
      • Kendisi ve eşi çalışmayan yardıma muhtaç kişiler,
      • SGK’da emekliliği olmayan, herhangi bir işte çalışmayan ve yardıma muhtaç kişiler,
      • Sigortalı çalışmasına rağmen geliri aile halkının geçimine yetmeyen yardıma muhtaç kişiler,
      • Sağlık sorunları sebebiyle çalışamayan ve yardıma muhtaç olan kişiler,
      • Hane halkında herhangi bir geliri olmayan veya aylık geliri en çok 706 liranın altında olan aileler,
      Bu maddelerde belirtilen durumları taşıyan kişi ve ailelere sosyal yardım kartı verilmektedir. Sosyal güvencesi olan ve emekli vatandaşlar bu imkanlardan yararlanamazlar. Eşini kaybeden kadın ya da erkek ölüm belgesini sunmak zorundadır. Sağlık sorunu nedeniyle çalışamayan vatandaşlar da bunu raporla belgelemek zorundadırlar.

      SOSYAL YARDIM KART BAŞVURUSU İÇİN HANGİ BELGELER TALEP EDİLİR?

      Sosyal yardım kartına başvuru için aşağıdaki belgeler talep edilmektedir:
      • Başvurucuya ait kimlik kart ya da nüfus cüzdanı,
      • Aile bireylerinin kimlik kart fotokopisi,
      • Gelir testi,
      • Sosyal yardım kartı başvuru formu,
      • Mahalle muhtarlıklarınca verilen fakirlik belgesi,
      • Başvurucuya ait ikametgah belgesi,
      • Hanede öğrenci varsa, öğrenci kimlik belgesi,
      • Hastalık sebebiyle çalışamayanların sağlık raporu,
      • Vefat eden eşler için ölüm belgesi,
      • Çalışmadığına dair SGK hizmet dökümü,
      • Aylık geliri varsa, gelir belgesi,
      • Oturulan evin tapu belgesi ya da kira sözleşmesi.
      Bu belgeler büyükşehir belediyelerindeki ilgili şubeye teslim edildikten sonra sosyal yardım kartı başvurusu işleme alınacaktır. Evraklar posta yoluyla da gönderilebilmektedir. Yapılan değerlendirmeler ve incelemeler sonucu uygun görülmesi durumunda başvurucuya sosyal yardım kartı verilecektir.

      SOSYAL YARDIM KARTI SORGULAMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

      Sosyal yardım kartı sorgulaması e-devlet üzerinden yapılmaktadır. Öncelikle, https://www.turkiye.gov.tr/aile-bakanligi-sosyal-yardim-bilgileri-sorgulama adresine girilerek e-devlet sosyal Yardım Sorgulama sayfası açılmalıdır. Buradan gerekli bilgiler ve şifre girildikten sonra e-devlet sayfası açılır. Burada yer alan “Sosyal Yardım Kartı” seçeneğine tıklanmalı ve kart başvurusu için sorgulama yapılmalıdır. Eğer başvuru onaylandıysa detaylı bilgi aynı sayfada yer alacaktır.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.