Tapu harcı ödemeleri nasıl yapılır?

      Tapu harcı ödemeleri nasıl yapılır?

      Herhangi bir mülk alım-satımında bulunacak olan vatandaşlar tapu harcı ödemelerinin nasıl yapılacağını merak ediyor. Tapu harçları bazı bankalar ve e-devlet üzerinden gerçekleştirilebilmektedir.

      Devlet tapu devir işlemleri için belli oranlarda harç ödemesi zorunluluğu getirmiştir. Bu harçlar konut, iş yeri, arsa ve arazi gibi tüm gayrimenkullerden devir işlemleri sırasında talep edilmektedir. Bununla birlikte bazı gayrimenkuller için harç indirim de uygulanmaktadır. Peki, 2020 yılında tapu harç ödemeleri nasıl yapılır? Tapu harçları nasıl belirlenir? Tapu devir işlemlerinde gerekli belgeler nelerdir? Tüm detaylar haberimizde…

      TAPU HARCI ÖDENEN BANKALAR HANGİLERİDİR?

      Aşağıdaki bankalara tapu harcı yatırılabilmektedir.
      • Akbank,
      • Albaraka Türk Katılım Bankası,
      • Halkbank,
      • Garanti Bankası,
      • Türkiye İş Bankası,
      • Türkiye Finans Katılım Bankası,
      • Oyak Bank,
      • Turkhis Bank,
      • Şekerbank,
      • Yapı ve Kredi Bankası,
      • Ziraat Bankası.

      TAPU HARÇLARI NASIL ÖDENİR?

      Tapu harçları internet üzerinden online olarak ödenebilmektedir. Online ödemeler kredi kartlarıyla gerçekleştirilebilmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı resmi sitesine girilir. Açılan sayfada tapu harcı ödemeleri menüsünden ödemeler gerçekleştirilebilir.
      Diğer bir ödeme yolu da e-devlet yoludur. E-devlet uygulamasına giriş yapılır. menü kısmından “Tapu Kadastro Harç ve Döner Sermaye” ödeme işlemleri üzerinden kısa sürede gerçekleştirilebilir.

      HARÇ ÖDEMELERİ NEREYE YAPILIR?

      Tapu harçları aşağıdaki kurum ve kuruluşlar üzerinden yapılabilmektedir.
      • Tapu dairelerine,
      • Gelir İdaresi Başkanlığı’na,
      • Maliye Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş bankalara,
      • Anlaşmalı bankaların ATM’leri üzerinden yatırılabilmektedir.

      TAPU HARCI NEDİR?

      Tapu harcı, taşınmaz mülklerin alım ve satım işlemleri dolayısıyla alınan hizmet bedeline denir. Tapu işlemlerinin gerçekleştirildiği tapu müdürlükleri tarafından alınmaktadır. Taşınmaz, arsa veya arazi satacak olan taraf öncelikle tapu dairelerinden randevu alır ve satış işlemlerini başlatır. Talep edilen belgelerle birlikte randevu saatinde ilgili tapu müdürlüğünde hazır bulunulur. Randevu tarihi gelmeden önce müracaatçıya SMS ile bilgi mesajları gönderilir. Önce satış işleminin kayda alındığı bildirilir. Sonra da yatırılması gereken harç miktarı bildirilir. Randevu tarihinde hem alıcı hem de satıcı taraf belgeleriyle birlikte hazır olurlar.

      TAPU HARÇLARI NASIL HESAPLANIR?

      2020 yılı itibarıyla tapu masrafları işleminde, ev ve iş yerleri için binde 20 oranında harç bedeli hesaplanmıştır. Tapu harcının yatırılmasıyla birlikte satış işlemleri gerçekleştirilebilmektedir.

      TAPU İŞLEMLERİNDE ALICI TARAFTAN İSTENİLEN BELGELER NELERDİR?

      • 2 adet vesikalık fotoğraf,
      • Kimlik kartı ya da nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
      • Tapu devir işlemlerini emlak danışmanı gerçekleştirecekse vekaletname.

      TAPU İŞLEMLERİNDE SATICI TARAFTAN TALEP EDİLEN EVRAKLAR NELERDİR?

      • Mülke ait tapunun aslı ve fotokopisi,
      • 1 adet vesikalım fotoğraf,
      • Kimlik kartı ya da nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
      • Belediyeye borcunun olmadığına dair resmi yazı,
      • Tapu devir işlemlerini emlak danışmanı yapacaksa vekaletname.

      ARSA VE ARAZİ TAPU HARÇLARI NASIL HESAPLANIR?

      Arsa ve arazi tapu masraflarında herhangi bir indirim yapılmamaktadır. Bu nedenle arsa ve arazi gibi gayrimenkullerde tapu harçları binde 20 olarak hesaplanmaktadır.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.