Akbank otomatik ödeme talimatı nasıl verilir?

      Akbank otomatik ödeme talimatı nasıl verilir?

      Akbank’ta hesabı olan vatandaşlar, ödemeleri için otomatik ödeme talimatının nasıl verileceğini merak ediyor.

      Bu yazımızda Akbank otomatik ödeme talimatı verme yolları, otomatik ödemenin özellikleri ve Akbank internet şubesi üzerinden otomatik ödeme talimatı nasıl yapılır bu konunun detaylarını paylaşacağız.

      AKBANK OTOMATİK ÖDEME VERME YOLLARI NELERDİR?

      Akbank otomatik ödeme talimatı verme yolları aşağıdaki flatformlar üzerinden yapılabilmektedir:
      – Akbank Şubeleri Üzerinden,
      – Akbank İnternet Şubeleri Üzerinden,
      – Akbank Mobil Uygulaması üzerinden,
      – Akbank Müşteri Hizmetleri Üzerinden, Akbank ATM’leri üzerinden otomatik ödeme talimatları verilebilmektedir.
      Yukarıdaki kanallar üzerinden otomatik ödeme talimatı vermek için Akbank’ın müşterisi olunması gerekmektedir. Akbank kredi kartı ya da banka kartı kullanımıyla; elektrik, su, doğal gaz ve telefon faturaları ödemeleri, kurum ödemeleri ve kredi ödemeleri gibi ödemelere otomatik ödeme talimatı verilmektedir. Otomatik ödeme talimatları istendiği zaman durdurulabilir.

      AKBANK OTOMATİK ÖDEME İŞLEMLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ

      Akbank otomatik ödeme talimatı işlemlerinin genel özellikleri aşağıdaki gibidir:
      – Akbank vadeli ve vadesi hesap kartları ile Akbank Axess kredi kartı üzerinden otomatik ödeme talimatı verilebilir.
      – Akbank hesap bakiyesi ve kredi kartı limiti oranında ödeme talimatı verilebilir.
      – Akbank’tan elektrik, su, doğalgaz, cep telefonu, sabit ve kablosuz internet faturaları için otomatik ödeme talimatı verilebilir.
      – SKG primi ödemeleri, kira ödemeleri, vergi ödemeleri, banka kredi ödemeleri ve diğer kurumlara olan ödemeler için otomatik ödeme talimatı verilebilir.
      – Otomatik ödeme talimatı verildikten sonra bu faturaları takip etmeye gerek yoktur. Banka otomatik olarak sizin adınıza ödemeleri gerçekleştirir.
      – Otomatik ödeme talimatları istenen tarihe verilebilmektedir. Ödemelerin hafta sonuna denk gelmesi durumunda hafta içi ilk iş günü ödeme gerçekleşecek.
      – Ödeme talimatı verilen fatura tutarlarının sorgulaması Akbank internet şubeleri ve mobil bankacılık üzerinden yapılabilmektedir.

      AKBANK MÜŞTERİ HİZMETLERİ ÖDEME TALİMATI

      Akbank müşteri hizmetleri üzerinden otomatik ödeme talimatı vermek için 444 2 525 numaralı hat aranmalıdır. Müşteri hizmetleri arandıktan sonra banka kimlik bilgilerini isteyecektir. Bankanın belirlediği müşteri numarası, kimlik numarası, veya kart numarası ve şifreyle kimlik bilgileri doğrulanacaktır. Şifre doğrulama işleminden sonra müşteri temsilcisine bağlanacaktır. Müşteri temsilcisiyle irtibat kurulduktan sonra otomatik ödeme talimatı verilecek olan hesap belirlenmeli ve hangi işlemler için talimat verilecek bu da bildirilmelidir. Gerekli işlem bilgileri verildikten sonra onaylama gerçekleştirilir.


      AKBANK İNTERNET ŞUBESİ İLE OTOMATİK ÖDEME TALİMATI VERME

      Akbank online bankacılık işlemleri kapsamında, internet bankacılığı ve mobil bankacılık uygulaması kullanılarak otomatik ödeme talimatı oluşturulabilir. Öncelikle www.akbank.com.tr adresine girilmeli. Açılan sayfanın sağ üst köşesinde bulunan menü tıklanmalı. Açılan sayfada Kendim İçin seçeneği seçilerek Bireysel Bankacılık sekmesi tıklanmalıdır. Açılan sayfada kimlik numarası veya kredi kartı bilgilerinin yer alacağı iki farklı giriş ekranı karşınıza çıkacaktır. Gerekli kimlik bilgileri ile kart bilgileri girildikten sonra internet bankacılığına giriş işlemi tamamlanmış olacaktır. İnternet bankacılığı ana ekranında yer alan menüden Ödemeler seçeneği tıklandıktan sonra Fatura Ödemeleri seçimi yapılmalıdır. Fatura veya kurum ödemeleri için talimat doldurulduktan sonra işlem tamamlanacaktır. Ödeme için belirlenen tarihlerde otomatik ödemeler gerçekleşecektir.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.