Banka çağrı merkezlerine 60 yaş üstü düzenlemesi!

      Banka çağrı merkezlerine 60 yaş üstü düzenlemesi!

      Bankalara ait çağrı merkezlerinin hizmet kalitelerinin ölçülmesi ve denetlenmesi amacıyla yeni bir düzenleme hayata geçirildi.

      Yapılan düzenleme ile banka çağrı merkezleri işlemleri için de değişiklik yapıldı. Düzenlemede ayrıca 60 yaş üzeri vatandaşlara ayrıcalık tanınarak bankaları aradığında direkt müşteri temsilcisine bağlanma hakkı tanınmıştır. Peki, bankaların çağrı merkezleri ile ilgili hangi düzenlemeler yapılmıştır? Detaylar haberimizin içeriğinde.

      Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), “Çağrı Merkezlerinin Hizmet Seviyesinin ve Kalitesinin Belirlenmesine İlişkin Yönetmelik”te bazı değişiklikler yapmıştır. Bu değişiklik, bankaların çağrı merkezleri hizmet seviyeleri ile hizmet kalitesine dair kuralları içermektedir.

      BDDK ÇAĞRI MERKEZLERİ İLE İLGİLİ HANGİ DÜZENLEMELERİ YAPMIŞTIR?

      Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), banka çağrı merkezlerine dair yaptığı düzenlemede aşağıdaki kararları almıştır.
      – Çağrı merkezleri için hesaplanması görülen karşılanma oranı aylık en az yüzde 95 olmalı,
      – Hizmet seviyesinin yıllık en az yüzde 80 olmalı,
      – Çağrı merkezlerine yapılan aramalarda temsilciye ulaşabilme oranı yıllık olarak en az yüzde 95 olmalı.

      Yönetmelikte yapılan değişiklikle, bankanın satış ve pazarlama amaçlı aramaları yeniden düzenlendi. Yapılan düzenlemeyle, bankaların satış ve pazarlama amaçlı aramaları çağrı merkezleri tarafından Pazar günleri yapılamayacak. Diğer günlerde de Türkiye saati ile 09:00 ile 20:00 arasında yapılması kararlaştırılmıştır.

      BDDK’nın yaptığı diğer düzenlemeler şu şekildedir:
      – Banka kart kullanıcıları, kart iptali için banka çağrı merkezlerini araması yeterli olacaktır. Hesabı kapatmak için ilgili şubeye gitmeye gerek yoktur.
      – Yapılan en önemli düzenleme ise 60 yaş üzeri vatandaşlar müşteri hizmetlerini aradığında doğrudan müşteri temsilcisine bağlanabilecek.
      – Bu nedenle 60 yaş üzeri vatandaşlar, menüde herhangi bir tuşlama işlemi yapmadan ve farklı yerlere bağlanmadan doğrudan çağrı merkezi temsilcisine bağlanma seçeneği sunulacak.

      Müşteri temsilcilerinin verdiği hizmet kalitesi yönetmelikte belirtildiği kriterlere göre belirlenecek ve aylık bazda değerlendirilecek. Bankaların ve çağrı merkezlerinin hizmet kalitesine ilişkin değerlendirmeler ile çağrı merkezi iletişim numaralarının raporları, ay sonunu takip eden ayın 15’inci gününe kadar BDDK’ya bildirmesi gerekir.

      YAZAR BİLGİSİ
      YORUMLAR

      Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.